המאבק על בית הכנסת: כתובת גרפיטי רוססה על קירות בית המשפט

ארי וידר 3 Comment on המאבק על בית הכנסת: כתובת גרפיטי רוססה על קירות בית המשפט
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, המיועד להריסה, ממשיך לעמוד בראש סדר היום הציבורי, כאשר מצד אחד טוענת המשטרה כי יקשה עליה בימים כאלה להקצות כוחות רבים הנדרשים לביצוע הריסת בית הכנסת כפי שהחליט בג"צ, ובינתיים בבית הכנסת מתבצרים עשרות שלדבריהם מוכנים אף להיהרג על מנת למנוע את ההריסה.

המתבצרים בגבעת זאב מאיימים: "נילחם עד זוב דם, יהיו כאן הרוגים ומתאבדים"

 

הבוקר התגלתה כתובת גרפיטי על אחד הקירות החיצוניים של בית המשפט העליון בירושלים. על הקיר נכתב "לא הורסים בית כנסת. רוצים מדינה יהודית" כשההערכה היא שמאחורי האירוע עומדים גורמים המעוניינים למנוע את הריסת בית הכנסת בגבעת זאב.

בשלב זה לא ברור איך הצליחו האלמונים לרסס את כתובת הגרפיטי על אחד המקומות המאובטחים בישראל ומשטרת ישראל פתחה בחקירה. שרת המשפטים איילת שקד אמרה בתגובה כי "דרך ארץ קדמה לתורה" – חציית גבולות מוסריים וונדליזם אינם מקובלים, גם כאשר המהות נתונה במחלוקת. ביזויים של מוסדות המדינה לא יקדמו אף מטרה והם ראויים לגינוי".

ח"כ ציפי לבני גינתה אף היא את האירוע וכתבה: "ה-D9 של יוגב, האיומים על השופט פוגלמן, שתיקת הממשלה והעומד בראשה על הפגיעה בשלטון החוק. הכתובת על הקיר כבר מזמן ולא צריך גרפיטי בשביל זה".

גם השר ויו״ר ש״ס אריה דרעי, מגנה בכל תוקף את ריסוס כתובת הגרפיטי הבוקר על קיר בית המשפט העליון בירושלים. דרעי אמר: ״אני מגנה בכל תוקף את המעשה. אסור לנהוג בשום דרך של אלימות. זו לא דרכה של תורה ולא דרכם של בני התורה״.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    לייק!!!!
    אחד אפס!!!
    מוריד את הכובע בפני מי שעשה את זה!!!

  2. 2

    דרעי – מגן על כבוד בית המשפט? מה נזכר הסרטון "אני מאשים"?
    היהפוך שקוף עורו ושר כלכלה חברברותיו?

  3. 1

    יפה מאוד! מוסר השכל בצורה יפה.
    אולי ייכנס לאוזניים האטומות שלהם.